FAQ | Wilde Westen

U bent hier

FAQ

1. Je bezoek aan Wilde Westen

Zijn jullie locaties toegankelijk voor mensen met een beperking?

We doen er alles aan om onze locaties zo toegankelijk mogelijk te maken. Alle concrete info omtrent de toegankelijkheid van onze verschillende locaties vind je hier.

Zijn er lockers aanwezig?

Er zijn lockers aanwezig. Deze vind je buiten in onze rokersruimte. Onze lockers kosten €2.

Ik ben iets vergeten uit mijn locker of ben iets verloren.

Vergeten spullen uit je locker kan je de eerstvolgende werkdag na het concert komen ophalen.
Iets verloren in de zaal? Mail naar info@wildewesten.be met een beschrijving van je voorwerp. We bewaren onze verloren voorwerpen voor een beperkte tijd.

Hoe laat begint / eindigt het concert?

Voor de meest actuele timings raadpleeg je best de dag van het concert even de website. Daarnaast ontvang je de dag voor het concert een mail van ons met alle praktische info. Deze mail niet ontvangen? Check even je spambox.

Een concert met voorprogramma duurt ongeveer 2,5u. Een concert zonder voorprogramma gemiddeld 1,5u. 

Kan ik mijn trein/bus nog halen na het concert?

We proberen onze concerttimings zoveel mogelijk af te stemmen op het openbaar vervoer. Bijna altijd wordt een aansluiting gegarandeerd met de laatste trein richting Gent van waaruit nog treinen gehaald kunnen worden richting Brugge, Brussel of Antwerpen.

De Kreun & Muziekcentrum Track bevinden zich op 2 minuten wandelen van het station.

Waar kan ik parkeren?

Rond de concertzaal zijn verschillende parkings aanwezig. Alle info omtrent onze bereikbaarheid vind je hier.

Zijn er zitplaatsen in de zaal?

- De Kreun is een volledig staande zaal. Wens je om medische redenen toch een zitplaats, stuur een mailtje naar toegankelijkheid@wildewesten.be en we brengen dit voor u in orde.
- De Concertstudio en Het Auditorium zijn beide zittende zalen.
- Pand.A is zowel zittend als staand.

Waar kan ik iets eten/drinken?

De Kreun heeft een eigen bar die voor, tijdens en na de show open is. 
Iets eten voor of na het concert kan in Pand.A.

Kan ik contactloos betalen in de zaal?

Ja. Wilde Westen beschikt over Bancontact en Payconiq.

Hoe blijf ik op de hoogte van wat er bij Wilde Westen gebeurt?

Je kan je hier inschrijven op één van onze nieuwsbrieven. Zo word je altijd als eerste op de hoogte gebracht van het nieuws uit onze club.
Je kan ons ook volgen op Facebook en Instagram.

Worden huisdieren toegelaten?

Huisdieren worden niet toegelaten in onze club, ook niet op het DAK.
Geattesteerde assistentiehonden zijn wel welkom op onze concerten en festivals. Hou er wel rekening mee dat concerten in De Kreun tot boven de 90dB pieken. 
Meer info over de toegankelijkheid van onze locaties vind je hier.

Ik wil graag vrijwilliger worden bij Wilde Westen, wat moet ik doen?

We zijn steeds op zoek naar gemotiveerde vrijwilligers! Stuur een mailtje naar elice@wildewesten.be waarin je jezelf kort even voorstelt. 

2. Tickets

Ik heb mijn ticket niet ontvangen of ben het kwijtgeraakt.

Mail naar tickets@wildewesten.be of bel +32 56 370 644, we kijken het voor je na.

Ik kocht tickets aan Wild Card tarief, maar beschik niet over een Wild Card.

Aan de ingang van het concert zal een geldige Wild Card gevraagd worden, kan je deze niet voorleggen dan dien je ter plaatse een opleg van €3 cash te betalen.
Meer info over onze Wild Card vind je hier

Hoe kan ik tickets kopen?

Via onze website.
Liever aan de balie of telefonisch? Dat kan via de UiTwinkel in Kortrijk (Schouwbrugplein 14, 8500 Kortrijk of telefonisch via: 056 23 98 55)
In ons kantoor is de aankoop van tickets telefonisch of aan de balie niet mogelijk.

Kan mijn ticket vanaf mijn telefoon gescand worden?

Ja, dat kan.

Ik kan niet meer naar het concert komen. Krijg ik mijn geld terug?

Aangekochte tickets worden niet terugbetaald.

Wat is een Wild Card?

Een Wild Card is een Wilde Westen lidkaart waarmee je tal van voordelen geniet. Meer info over onze Wild Card vind je hier.

Werken jullie samen met Ticketswap?

Ja, wij hebben een samenwerking met Ticketswap. 

Het concert is uitverkocht, bestaat er een wachtlijst?

Wij werken meestal niet met wachtlijsten. Er vroeg bij zijn is de boodschap. Wil je als eerste op de hoogte gebracht worden van nieuwe aankondigingen? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief.